התקנת מערכת vrf - אז מה חשוב לדעת? - א.נ.י מיזוג אוויר

התקנת מערכת vrf – אז מה חשוב לדעת?

התקנת מערכת vrf

מערכת VRF היא המערכת המורכבת ביותר להתקנה מבין כל סוגי המזגנים, כאשר הליך התקנתה מתבצע במספר שלבים שונים והוא מלווה בפיקוח מלא של נציג מטעם חברת הייצור של המזגן.

תכנון התקנת מערכת vrf

התקנה של מערכת VRF, בשונה מהליך התקנתו של מזגן מיני מרכזי או כל סוג אחר של מערכת מיזוג, מיושמת במסגרת תהליך מורכב המחייב תכנון מקדים בהתאם לתכנית האדריכליות המפורטות של סביבת המגורים. התכנון המקדים נועד לצרכי קביעת המקום בו יותקן המעבה ויחידות הפנים ולצרכי תכנון מעבר של צנרת המזגן. כמו כן, שלב התכנון מאפשר לבחון את צרכי המערכת בהתאם לעוצמתן של יחידות הפנים.

עם סיום הליך התכנון המקדים, התקנת מערכת vrf זהה להתקנה של כל מערכת מזגנים מפוצלת אחרת והיא כוללת בין היתר את התקנתן של יחידות הפנים ויחידת העיבוי מחוץ למבנה. לאחר מכן, מתבצעת פריסת צנרת מהיחידה החיצונית של המערכת אל קופסת המיזוג וממנה אל כל אחת מיחידות הפנים. עם סיום הנחת הצנרת, מתקינים את פתחי המיזוג ומבצעים איטום לכל המערכת. לאחר התקנת המערכת מבצעים בדיקה ראשונית של המערכת על ידי טכנאי מזגנים מוסמך. בדיקה זו מיושמת באמצעות הפעלת המזגן בלחץ גבוה לפרק זמן של 24 שעות לערך ועם סיומה נערכת בדיקת תקינות של המערכת על ידי נציג מטעם חברת הייצור של המזגן.

יתרונות המערכת

התקנת מערכת vrf תאפשר לכם ליהנות ממספר יתרונות משמעותיים הכוללים בין היתר:

  • חיסכון של עד 50% מהעלות החודשית של צריכת החשמל
  • פעולת מיזוג שקטה גם של יחידות הפנים וגם של היחידה המרכזית מחוץ למבנה
  • לוח בקרה באמצעותו מושגת טמפרטורה קבועה ויציבה בכל אחד מהחדרים בהם מותקנות יחידות הפנים
  • מערכת מיזוג מתקדמת מסוגה הנחשבת לאחת ממערכות המיזוג האמינות והאיכותיות ביותר בענף המיזוג
  • מערכת מיזוג היודעת לתת עבודה גם בתנאי מזג אוויר קיצוניים

התקנת מערכת vrf – עלויות

עלות התקנתה של מערכות מיזוג אוויר vrf נקבעת בראש ובראשונה בהתאם לגודל השטח אותו תהיו מעוניינים למזג, כאשר בניגוד למערכות מיזוג אחרות, מערכת מסוג VRF ניתנת להתקנה גם בדירות ובתים עם מספר גדול של חדרים ואף מבני מגורים או משרדים בני מספר קומות. גודל השטח הנדרש למיזוג משפיע על כל אחד מהפרמטרים המרכזיים הקובעים למעשה את עלויות ההתקנה וביניהם: מחיר המזגן בו בחרתם, עלות ההתקנה הנדרשת והעלויות הנלוות לצורך ביצוע עבודות גבס להנמכת תקרות.

ככל שהשטח המיועד למיזוג הינו גדול יותר (כלומר, יותר יחידות פנים) עלות המזגן הינה גבוהה יותר וכך גם עלות ההתקנה. עבור דירת מגורים ממוצעת בת 4-5 חדרים, התקנת מערכת vrf תעלה לכם בממוצע בין 10,000 ל-15,000 שקלים, כאשר העלות לבית פרטי בגודל בנוי של 250 – 300 מ"ר, עלות ההתקנה תעמוד בממוצע על 15-20 אלף שקלים.

רכישת מערכת VRF – האם היא משתלמת?

העלויות הגבוהות יחסית של מערכת VRF הן ברמת עלות רכישת המזגן (יחידת המעבה +מספר יחידות הפנים) והן ברמת עלות ההתקנה, ולכן, ישראלים רבים מתלבטים האם רכישת מערכת מסוג VRF משתלמת בכלל? התשובה לכך היא חד משמעית כן, וזאת לנוכח העובדה הפשוטה שהחיסכון המצטבר המושג על ידי המערכת בכל הנוגע לתשלומי חשבונות החשמל שלכם לאורך זמן הוא משמעותי והוא יכול לקזז לכם כ-50% מצריכת החשמל של המזגן. לצורך העניין, אם עד היום שילמת בממוצע כ-5,000 ₪ לשנה עבור שימוש שנתי במזגן הביתי, אז השימוש במערכת VRF תקזז לכם את החשבון ל-2,500 ₪ בממוצע בשנה! מעבר לכך, למערכת זאת יש יתרונות משמעותיים והדבר חוסך וויכוחים מיותרים על עוצמת המיזוג. במזגנים מיני מרכזיים לא ניתן להגדיר טמפרטורות שונות לכל חדר מגורים והדבר מייצר וויכוחים בין דיירי הבית בנוגע לעוצמת המזגן. בעיה זו איננה קיימת במערכות VRF  מכיוון שניתן להגדיר מראש טמפרטורת מיזוג (קירור וחימום כאחד) לכל חדר בו מותקנת יחידת פנים.

לסיכום, מערכת VRF היא אחת ממערכות המיזוג המתקדמות ביותר מסוגן המוצעות לכם כיום בענף המיזוג. מערכת זו כרוכה בעלויות רכישה והתקנה גבוהות יחסית אך היא בהחלט מספקת לכם את הפתרון האידיאלי לצרכי מיזוג דירות ובתים מרובי חדרים ועל הדרך גם חוסכת לכם מאות עד אלפי שקלים בשנה בצריכת החשמל.

מידע מועיל? שתפו עם חברים

מידע נוסף שיכול לענין אתכם

מדריך מיזוג בסיסי לדיור למשתכן

 טכנולוגיית ON/OFF  מה היא הטכנולוגיה? למעשה מדובר בפעולת מנוע וצריכת אנרגיה .  לרוב הטכנולוגיה הזאת מורכבת משני חלקים שמרכיבים יחידה אחת: 1-מאייד שיושב בתוך חלל

מזגן vrf מחיר

מזגן vrf מחיר

מתעניינים ברכישה והתקנה של מערכת מיזוג מסוג VRF? בעמוד שלפניכם תוכלו למצוא מידע מקצועי של המערכת ועל מזגן vrf מחיר, התקנה ועוד. מערכות מיזוג מסוג

צרו קשר

דילוג לתוכן